اندرحکایت شروع تبلیغات انتخاباتی؛

چراغ سبز شهر قدس به هواداران کاندیداها برای تبلیغات با متد دلخواه

شهر قدس با توجه به این که چند روزی از موعد قانونی تبلیغات میگذرد اما هیچ فضایی را برای تبلیغات در شهر ایجاد نکرده است که این خود چراغ سبزی برای هواداران کاندیدا ها است.

به گزارش قدس خبر،چند روزی از آغاز زمان تبلیغات  دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی از شهرستانهای و استانهای کشور اغاز شده است که شهرستان قدس نیز به جهت به دور دوم کشیدن حوزه انتخابیه شهریار قدس و ملارد با این موضوع روبرو است.

طی این روزها هم در فضای مجازی و هم در خارج از ان شاهد آن بوده ایم که هواداران هریک از کاندیداهای راه یافته به دور دوم در تلاش هستند که نظر مردم را نسبت به خود جلب کنند و در این راه همایش ها ، برنامه ها و میتینگ های کوچک و بزرگ بسیاری را با حضور برخی از شخصیت ها سیاسی و فعالان اجتماعی  در حال انجام هستند.

در این میان مواردی وجود دارد که از جایگاه ویزه ای برخوردار است و آن این است که در زمان تبلیغات اتفاقاتی رخ میدهد که گاها نیاز است از قبل تدابیری برای آن اندیشیده شود که بیشتر در زمان رخ میدهد که هواداران کاندیداها برای تبلیغات محیطی کاندیدای محبوب خود در سطح شهر اقداماتی را انجام میدهند.

ماده ۶۱ ـ الصاق اعلاميه ، عكس ، هرگونه آگهي تبليغاتي بر روي علائم راهنمايي و رانندگي ، تابلوي بيمارستانها ، تابلوي مدارس و ساير مؤسسات آموزشي و تابلوهاي منصوبه در معابر عمومي توسط بخش دولتي و وابسته به دولت و صندوقهاي پست ، باجه هاي تلفن ، پستهاي برق و تلفن ، تابلوها و املاك بخش خصوصي ، مگر با رضايت مالكين يا متصرفين ممنوع است و مأمورين انتظامي در صورت مشاهده چنين مواردي متخلفين را جلب و به منظور تعقيب قانوني به مقامات قضائي تحويل مي نمايند . فرمانداريها و بخشداريها نيز بايد نسبت به امحاي چنين اوراقي اقدام نمايند و استنكاف از اين وظيفه جرم محسوب مي گردد .

ماده ۶۱ قانون تبلیغات انتخابات به وضوح اعلام داشته است که هرگونه تخریب اموال عمومی و الصاق عکس و پوستر و … روی اموال شهری که برای عموم است نوعی تخلف محسوب شده و طبق قوانین لازم است نیروی انتظامی برخورد لازم را داشته و فرد و افراد خاطی را به مراجع قضایی معرفی کنند و ستاد امحا شهرستان نیز به امحای اوراق مربوطه مبادرت ورزد.

حال این نکته را باید بیان کنیم که در حوزه انتخابیه شهریار ، قدس و ملارد  شاهد این بوده ایم که شهرداری های شهریار و ملارد اقدام به جانمایی  برای محل تبلیغات در سطح شهر کردند تا این موضوع موجب شود که تبلیغات محیطی طبق ضوابط و قوانینی انجام شود تا شاهد شهری نباشیم که بعد از یک هفته با کاغذ پوشیده شده و تا دوره بعدی انتخابات نیز آثار انتخابات قبل را روی در و دیوار شهر مشاهده کنیم.

اما در شهرستان قدس هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و این خود چراغ سبزی است که  شهرداری  و مجموعه مرتبط  برای تبلیغات با متد جدید و دلخواه را به کاندیداها داده است و این موضوع موجب خواهد شد که طی دو روز آینده که موج های پایانی تبلیغات آغاز میشود شاهد این باشیم که بسیاری از در و دیوارهای شهری با موارد تبلیغاتی پوشیده شوند.

گفتنی است تعیین این جایگاه ها در شهر میتوانست مقدار قابل توجهی از هزینه های شهری را که در ادامه برای پاکسازی های در و دیوارها  شهر خرج خواهد شد بسیار کاهش میداد و همچنین دست مجریان قانون نیز برای اعمال موارد مرتبط بازتر میشد و نیز مقدارهزینه و صرف نیروی انسانی که برای بهبود چهره شهر بعد از انتخابات میشود  را میشد با هزینه ای کمتر کاهش داد و این خود موضوعی است که در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به هزینه کرد درست سرمایه ها است.

در خاتمه اینکه ای کاش مجموعه مدیریت شهری شهر قدس نیز به این مهم یعنی ایجاد فضاو محل  تبلیغاتی در سطح شهر مانند دیگر شهرستان های حوزه انتخابیه شهریار قدس و ملارد میکرد تا در کنار کاهش هزینه ها ،صرف توان و هزینه برای پاکسازی  این مبالغ را که گاها به دلیل درگیر کردن نیروی انسانی کم هم نیست را در محل و جای دیگری هزینه کند که نفع همگانی تری داشته باشد .

انتهای پیام/گ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *