امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 19 January , 2019
امروز : شنبه, ۲۹ دی , ۱۳۹۷ - 13 جماد أول 1440
شناسه خبر : 14366
  پرینتخانه » پربازدیدترین‌ها, کپی سایتای دیگه تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۵۲ | 7 بازدید | ارسال توسط :

مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین/ تنها راه کنترل مصرف سوخت، سهمیه بندی بنزین است/ صادرات بیش از ۳۰ میلیون لیتر بنزین تولید داخل به کشور های جهان

وی با مخالفت از طرح افزایش قیمت بنزین در کشور اظهارداشت: با افزایش قیمت بنزین بر اساس تجربه ای که در طول این چند ساله بدست آمده است مصرف سوخت در کشور نه تنها کنترل نمی شود بلکه شاهد این بوده ایم که افزایش مصرف نیز داشته ایم؛ تنها راه کنترل مصرف سوخت سهمیه بندی بنزین است .

مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین/ تنها راه کنترل مصرف سوخت، سهمیه بندی بنزین است/ صادرات بیش از ۳۰ میلیون لیتر بنزین تولید داخل به کشور های جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع طرح دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و سهمیه بندی بنزین گفت: دولت طرحی را جهت کنترل مصرف سوخت در کشور به مجلس ارائه کرده است که در این طرح دو شیوه افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین ارائه شده است که معقول ترین روش همان سهمیه بندی بنزین است.

 

وی با مخالفت از طرح افزایش قیمت بنزین در کشور اظهارداشت: با افزایش قیمت بنزین بر اساس تجربه ای که در طول این چند ساله بدست آمده است مصرف سوخت در کشور نه تنها کنترل نمی شود بلکه شاهد این بوده ایم که افزایش مصرف نیز داشته ایم؛ تنها راه کنترل مصرف سوخت سهمیه بندی بنزین است .

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عدم افزایش مصرف بنزین در کشور عنوان کرد: دولتی ها می گویند مصرف بنزین در کشور افزایش یافته در صورتی که در مقایسه مصرف بنزین سال جاری با سال گذشته تغییرات آنچنانی را مشاهده نمی کنیم ، شاید در مقطعی مثل تابستان به دلیل افزایش مسافرت ها مصرف سوخت مقداری افزایش داشته است اما این افزایش مقطعی است و ادامه دار نخواهد بود؛ اینکه دولت می خواهد بر اساس افزایش مصرف قیمت بنزین را افزایش دهد امر درستی نیست.

 

حاجی دلیگانی با تاکید بر حفظ کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین در کشور اظهارداشت: تنها راه کنترل مصرف سوخت در کشور حفظ کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین است ، با انجام این امر نه تنها مصرف سوخت در کشور را کنترل می کنیم بلکه می توانیم آمار دقیقی از مصرف سوخت در کشور را در دست داشته باشیم و با توجه به این امار مصرف سوخت در کشور را کنترل کنیم.

 

وی با بیان اینکه با وجود کارت سوخت امکان قاچاق سوخت کاهش می یابد افزود: با وجود کارت سوخت امکان قاچاق سازمان یافته سوخت به حداقل می‌رسد زیرا ورودی و خروجی جایگاه‌های سوخت به وسیله سامانه هوشمند قابل ردیابی است؛  در نقاط مرزی کشور نیز پس از تک نرخی شدن قیمت بنزین و عملا با بلااستفاده شدن کارت سوخت مشاهده کردیم که مصرف بنزین ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دیگر مزایای حفظ کارت سوخت کاهش وابستگی به خارج برای تهیه بنزین برشمرد و گفت: با حفظ کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین در کشور مصرف سوخت کاهش می باید و به تبع آن واردات بنزین نیز کاهش می یابد و دیگر نیازی نیست که بنزین وارد کشور کنیم ؛ حال با توجه به اینکه در بحث تولید بنزین نیز خود کفا شده ایم ب کاهش مصرف سوخت می توانیم بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را که به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته شده است را به سایر کشور ها صادر کنیم.

 

حاجی دلیگانی ادامه داد: از زمانی که پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسیده است ما نه تنها دیگر نیازی به واردات بنزین به کشور نداریم بلکه روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین به خارج از کشور صادر می کنیم؛ اینکه برخی دولتی ها دلیل افزایش قیمت بنزین را کمبود سوخت و بنزین می دانند صحیح نیست و ما در این بخش کمبودی نداریم/راه دانا

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •