رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان قدس خواستار شد،

لزوم توجه بیشتر مسئولان دولتی و مجلس به نقش حمایتی خود در خصوص معلمان

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان قدس گفت: توجه هر چه بیشتر مسئولان کشوری و مجلس شورای اسلامی و حمایتی که از معلمان می‌توانند داشته باشند موتور حرکتی قوی برای این قشر زحمت‌کش است.

به گزارش قدس خبر ،محمدرضا بهمنش در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قدس گفت: در هفته معلم قرار داریم و این روز را به عموم معلمان و همکاران خود در آموزش‌وپرورش تبریک میگویم و تلاش همه آن‌ها را ارج می‌نهیم.

وی بیان کرد: معلمان و همکارانم در سرتاسر کشور از کرامت نفس و منزلت رفیعی برخوردار هستند و امید این رادارم که معلمان عزیز که همیشه در نظر این ملت و مردم از قدر و منزلت برخوردار بوده‌اند شاهد همنوایی و روزافزون تک‌تک مردم در جهت تحقق اهداف مقدس آموزش‌وپرورش نیز در کنار این قشر باشند.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان قدس افزود: با توجه به اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم به سر مبریم لازم است که کمی با خود بی اندیشیم که در روزگار ما معلم چیست مقام است یا حرفه و چه تلاشی برای گرامیداشت و رفع مشکلات این قشر و برای ارتقاء آن‌ها چه‌کارهایی انجام‌شده است.

بهمنش گفت: معلم با انسان سرکار دارد که اشرف مخلوقات است و باتربیت انسان سروکار دارد و وظیفه‌اش این است که انسانی با تمام کمالات، عالم برای نسل آینده را تربیت کند آیا شغل و یا کاری مهم‌تر از این به ذهن می‌آید چه‌کاری بالاتر از تربیت یک انسان را می‌توان متصور شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خلاقیت‌ها و استعدادها که در درون دانش آموزان است توسط معلمان است که شناسایی و توجه می‌شود و همچنین معلمان در هرلحظه در تلاش هستند که در کنار خانواده انسان بااخلاق تربیت را به جامعه تحویل دهند چراکه بسیاری از مشکلات با این موارد حل خواهد شد.

رئیس آموزش و پرور ش شهر قدس بیان کرد: معلم به دنبال چیست خوب این را همه می‌دانند که به دنبال روشنگری و تاباندن نور به عرصه‌های تاریک و آگاهی بخشی است و درست زندگی کردن را به هر آن‌کس که در این جامعه می‌خواهد زندگی کند می‌آموزد.

بهمنش گفت: ارزش‌ها و فرهنگ یک مردم از طریق معلمان ایجاد و شکل می‌گیرد شخصیت و رفتار معلم تأثیر مستقیمی را بر ذهن و فکر و اخلاق دانش‌آموز دارد.

وی تصریح کرد: معلمان نقش والایی در زندگی دانش آموزان دارند چراکه آن‌ها به‌عنوان راهنمای زندگی عمل می‌کنند و مسیر را ترسیم می‌کنند و شخصیت دانش‌آموز را با انتقال دانش و اخلاق پربار می‌کند چراکه دانش آموزان بعد از خانواده بیشترین زمان را با معلمان می‌گذرانند و باید گفت این هفته برای آن‌هایی است که الف‌قامت آن‌ها در این را خمیده شده است.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان قدس خاطرنشان کرد: دانش آموزان از معلمان تأثیرات شگرفی را می‌گیرد و این قشر زحمت‌کش می‌توانند تأثیرات گسترده‌ای داشته باشند و اگر به عالمان بزرگ وزندگی آن‌ها نگاه کنیم می‌بینیم که جایگاه علمی خود را مرهون معلمان خود می‌دانند چراکه مسیر رسیدن به موفقیت‌ها رو معلمان ترسیم می‌کنند.

وی افزود: بارزترین نشانه‌های معلمان ما برخورداری آن‌ها از دلسوزی و عشق به کارشان است و خود می‌سوزند تا انسانی ساخته شود و همه ما وظیفه‌داریم تا باید قدردان این عزیزان باشیم چراکه معلمی عشق و ایثار و ذوق و هنرمندی است و خداوند در اولین آیاتی که بر قلب حضرت محمد (ص) نازل کردند به این هنر خداوند اشاره فرموده‌اند و خداوند اولین معلم است و این را معلمان باید بدانند که چه جایگاه رفیع و بلندی دارند.

بهمنش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: معلمی مفهومی ژرف و گران‌سنگ است و هیچ کلامی نمی‌تواند جای معلمی را بگیرد و مسئولان اجرای دولت و مجلس باید به نقش حمایت گری خود از جامعه معلمی در آموزش‌وپرورش توجه داشته باشند و نسبت به توسعه و ارتقاء سطح زندگی و روحیه فرهنگیان اهتمام ویژه داشته باشند و در قوانین که وضع می‌شود به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه دولتی در حوزه تربیت و پرورش آینده‌سازان در اولویت باشد تا معلمان بودن دغدغه در سر کلاس‌های درس حضور پیدا کنند و باید به بازاندیشی بنیادی و معیشت فرهنگیان توجه ویژه‌ای باشد و امید است به تحقق برسد و قانون خدمات کشور در خصوص آموزش‌وپرورش کامل انجام شود.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان قدس گفت: توجه به این قشر تحولی عظیم را ایجاد خواهد کرد و ادامه داد شهرستان قدس دارای حدود ۳۰۰۰ همکار فرهنگی به بیش از ۵۸ هزار دانش‌آموز است که شهرستان قدس را از پرتراکم‌ترین شهرستان‌ها در سطح کشور قرار داده است.

وی بیان کرد: کمبود فضای ورزشی و کمبود بودجه، نبود یک اردوگاه دانش‌آموزی برای اوقات فراغت، نبود کانون‌های فرهنگی ازجمله مشکلاتی است که لازم است مسئولان شهری و فرادستی توجه ویژه‌تری به آن داشته باشند و مردم و خیرین نیز در این عرصه ورود کرده و به ما کمک کنند تا آینده‌ای روشن‌تر را بتوانیم برای کشور ترسیم کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش تراکم به بیش از ۴۰ نفر و دو نوبت بودن و وجود بافت فرسوده در تعدادی از مدارس همچنین کم بود مدارس کار و دانش و فنی و حرفه‌ای مشکلاتی است که با آن روبر و هستیم و مشکل فضای آموزش دغدغه اصلی ما است و با توجه به ساخت‌وسازها و مهاجرت‌ها و این جمعیت بالای دانش‌آموزی هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند در راستای بهبود وضعیت حرکت کند و لازم است که در این عرصه به‌واقع مردم همراه و هم‌نوای ما باشند.

انتهای پیام/*

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *