نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم :

فضای مجازی نقش مستقیمی در افت تحصیلی دانش آموزان داشته است

سالک با بیان اینکه فضای مجازی نقش مستقیمی در افت تحصیلی دانش آموزان داشته است، گفت: طبق آمار و اخباری که منتشر شده است، در سال اخیر ۸۰ در صد از دانش آموزان ایرانی با معدل میانگین ۱۲ دوران تحصیلی خویش را طی و سپری کرده اند و این موضوع نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آسیب های فضای مجازی بر افت تحصیلی دانش آموزان اذعان داشت: تا مدتی پیش موبایل، به یکی از دغدغه ها برای مربیان آموزشی مدارس تبدیل شده بود و به همین دلیل، قوانینی سختی را اجرا می کردند تا دانش آموزان نتوانند موبایل به مدارس ببرند و این در حالی است که تا مدتی پیش، مشکلی به نام فضای مجازی وجود نداشت اما اکنون با رونق گرفتن شبکه های اجتماعی و میل و رغبت نوجوانان و جوانان به فضای مجازی، این دغدغه به وجود آمده که چه کنیم تا دانش آموزان به جای اینکه اوقات خود را در فضای مجازی بیهوده هدر دهند، تمرکزشان بر روی درسشان باشد؟
وی ادامه داد: فضای مجازی، در کنار فواید و کارآمدی هایی که دارد، برای قشر دانش آموز کشورمان خطرناک است، چرا که باعث انحراف فکری و ذهنی آنها می گردد و علاوه بر آن، اعتیاد بیش از پیش دانش آموزان به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث می شود که از درس خواندن غافل شوند و این باعث افت تحصیلی آنها می شود، پدیده ای که شاهد آن هستیم و باید راهکاری مناسبی برای آن پیدا کنیم.
سالک خاطر نشان کرد: امروزه ۳۰ درصد از دانش آموزان ۸ تا ۱۴ ساله به بازی‌های تبلیت و موبایل اعتیاد پیدا کرده و وابستگی عمیقی دارند و والدین باید حضور فرزندان خود در فضای مجازی و بازی های رایانه ای را مدیریت کنند و در غیر این صورت شاهد افت تحصیلی، اخلاقی و تربیتی فرزند خود خواهند بود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روش های صحیح استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را باید به دانش آموزان آموزش داد، اظهار داشت: فضای مجازی با ایجاد وابستگی های شدید، زمینه اعتیاد به این فضا را برای کاربران آن فراهم می کنند و از طرفی دیگر،در فضای مجازی برای جرم خیزی و رشد جرم بر بستر مناسب وجود دارد و شروع هویتی افراد در فضاهای مجازی همواره یکی از دلایل رشد جرم در این فضا به شمار می رود و اکثر این جرم ها از بازهای و ارتباط با افراد خطرناک شروع میشود و این خطرات باید به دانش آموزان بازگو شود.
وی در پایان تاکید کرد: طبق آمار و اخباری که منتشر شده است، در سال اخیر ۸۰ در صد از دانش آموزان ایرانی با معدل میانگین ۱۲ دوران تحصیلی خویش را طی و سپری کرده اند و این موضوع نگران کننده است و نشان می دهد که فضای مجازی هم در افت تحصیلی دانش آموزان اثرگذار بوده است.

انتهای متن/ش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *