یادداشت؛

بنرهایی که کارشناسی نشده اند

شهرداری زنجان در سومین روز از تعطیلات نوروز اقدام به نصب بنر به صورت متمرکز در حدفاصل سبزه میدان تا چهارراه انقلاب کرده است که بنرها بدون مطالعه، نگاه کارشناسی و خلاقیت هنری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، آنهایی که اهل ایرانگردی در نوروز هستند قطعا با چهره بهاری که شهرداری ها برای شهرهای مقصد گردشگری می سازند آشنا هستند. مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز از جمله شهرهایی هستند که بعنوان کلانشهر، شهرداری ها  سرمایه گذاری بسیاری در زیباسازی شهری انجام می دهد و در نقطه به نقطه این شهرها می توان گردشگران را در حال تصویربرداری از نمادهای مختلف و مبلمان های شهری مشاهده کرد.

شهرهای دیگر نیز به اندازه خودشان دستی بر آتش دارند و به زیباسازی شهرهای خود می پردازند. سالهای گذشته نیز شورا و شهرداری زنجان در ایام دهه فجر و نوروز با آذین بندی شهری روحی تازه به شهر می بخشیدند اما امسال چهره شهر متفاوت بود.در ایام دهه فجر آذین بندی مختصری در شهر صورت گرفته بود که تفاوت خاصی با روزهای عادی نداشت.

در ایام نوروز نیز چون ایام فجر آذین بندی مختصری وجود داشت و در روز تحویل سال هنوز نماد پل سردار در میان بسیج کامل نشده و هنگام بازدید استاندار کارگران همچنان مشغول کار بودند تا اینکه از صبح دیروز ناگهان بنرهایی نه چندان دلچسب در سطح شهر نصب شد که این شائبه را ایجاد کرد که قصد شهرداری از این حرکت تبلیغ شهر است یا تخریب آن؟

بنرهایی که به نوعی ضد تبلیغ محسوب می شوند و بی حوصلگی تمام طراح یا طراحان آن و متولیان شهری را نشان می دهد . بد سلیقه ترین این بنرها که عکسش در شبکه های مجازی دست به دست می چرخد، بنری است که در آن عکس سر مرد نمکی شماره یک در ابعاد بزرگ چاپ شده است و در چند نقطه شهر نصب شده است. نکته جالب این تبلیغات آنجاست که مرد نمکی شماره یک اصلا در زنجان نیست و در موزه ملی ایران نگهداری می شود.

زیر این بنر برند چند ساله شهرداری زنجان در خصوص گردشگری با عنوان«زنجان، میزبان مهربان» نقش بسته است.

در این میان سوالی پیش می آید که چرا این بنرها در روز سوم فروردین نصب شده؟ چرا طراحی خاصی نداری؟ آیا شهرداری خبر از آمدن بهار نداشته و غافلگیر شده است؟ آیا در شهرداری تقویم روی میز مسئولان وجود ندارد؟ این در حالی است که چند سالیست مسئولان ارشد استان و همچنین اداره کل میراث فرهنگی زنجان با برپایی جشنواره های مختلف در تلاشند تا زنجان را به مقصد گردشگری بدل کنند و در این گذار از معبر به مقصد گردشگری گویی اعضای شورای جدید و شهردار جدید، ساز ناکوک می زند.

این در حالی است که گردشگری بعنوان صنعتی با اشتغالزایی بالا و هزینه پایین می تواند راه برون رفت از بیکاری و بهبود وضعیت اقتصاد شهر باشد./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *