امام محمدباقر (علیه السلام) فرمودند:
لا فَضيلَةَ كالجِهادِ ، ولا جِهادَ كمُجاهَدَةِ اَلهَوي؛ فضيلتي چون جهاد نيست و جهادي چون مبارزه با هواي نفس نيست (تحف العقول ص 286. مستدرک الوسائل میرزا حسین نوری ج 11 ص 143)
Monday, 19 August , 2019
امروز : دوشنبه, ۲۸ مرداد , ۱۳۹۸ - 18 ذو الحجة 1440
شناسه خبر : 52000
  پرینتخانه » سلامت, کپی سایتای دیگه تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ | 7 بازدید | ارسال توسط :

افزایش خطر چاقی با مصرف کم میوه و سبزی

میوه‌ها و سبزی‌ها به دلیل چگالی انرژی پایین و کالری کم نسبت به سایر مواد غذایی برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی بسیار مناسب هستند.

افزایش خطر چاقی با مصرف کم میوه و سبزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، مطالعات نشان داده است، در دو فردی که دریافت کالری یکسانی دارند، در فردی که میزان بیشتری میوه و سبزی مصرف می‌کند احتمال ثابت ماندن وزن یا کاهش وزن بیشتر است.

مصرف بیشتر میوه و سبزی از طریق رژیم غذایی بدون آنکه به کالری دریافتی روزانه اضافه کند، سلامتی بخش خواهد بود. همچنین مصرف میوه و سبزی از طریق رژیم غذایی سالم با میزان کم قند، نمک و چربی به جلوگیری از افزایش وزن و چاقی به عنوان عامل خطری مستقل برای بیمارهای غیرواگیر کمک می‌کند.

چاقی از علل عمده مقاومت به انسولین و ابتلا به دیابت نوع دو است که با مصرف میوه و سبزی می‌توانیم این خطر را کاهش دهیم.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، میوه و سبزیجات منابع غنی از فیبر هستند که از اضافه وزن و چاقی پیشگیری می‌کنند. این منابع غنی شامل ذرت، کلم بروکلی، تمشک، کاهو، کرفس، کدو تنبل، قارچ، مرکبات و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج است.

انتهای پیام/

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.